Blogger Backgrounds

Saturday 22 October 2011

sje2...


Membongkar Gegala Samseng Ibu Kota



Filem ini mengisahkan Malek (aaron aziz) yang merupakan bekas banduan yang telah insaf, dan dia diburu oleh Pengkianat dan Gangster yang kejam bernama Shark (shamsul yusof).

Shark merupakan anak tiri kepada King (Ridzuan Hashim) iaitu Taiko besar KL yang paling Samseng si KL.

Jai(Adi Putra) merupakan seorang yang hati kering dah sanggup lakukan apa sahaja demi wang ringgit


Jai yang Berhati kering

Filem KL Gangster ini mengigatkan gua pada Filem Kongsi Gelap "Young and Dangerous" ('',), Jadi kepada peminat Filem aksi dan ganas, ini la dia KL Gangster kerana takda satu pun Cintan Cintun dalam cerita KL Gangster

 Kekuatan KL Gangster bagi gua pada barisan pelakonnya kerana semua watak samseng yang dilakokan memang menjadi ditambah dengan dialog-dialog yang digunakan memang sesuai dengan istilah Gangster antara dialog yang gua suka ialah :


"Lu kasi gua mati dulu baru gua diam.." 

" abang long dah keluar gua ingat lu dah mampus "

" Lu budak muda kuat menyalak la..serupa anjing.."
 
Aaron Aziz punya lakonan sangat mantap

Apa yang best lagi KL Gangster ini ialah aksi pergaduhan dan pertempuran antara geng samseng dihebatkan lagi dengan sound effects deboom..!!!  Gaya dan aksi gaduh ala-ala tomoy...('',)

Geng Samseng dari DRAGON

1 comment:

  1. nie pun lu copy entri blog gua bro..=)

    lain kali copy kasi backlink ok.., jgn buat entri ini mcm kita sendiri punya entri k

    ReplyDelete