Blogger Backgrounds

Friday 4 November 2011

Konflik Sepah, ada rahsia lain?






PERPECAHAN Sepah sebagai sebuah kumpulan. Boleh Jep jelaskan, siapa buang siapa sebenarnya ni?
Tak ada siapa buang siapa. Sebenarnya saya sendiri yang nak keluar.
Habis kenapa boleh timbul cerita yang Jep sebenarnya yang 'tendang' Mamat keluar? Cerita dah jadi tunggang terbalik ni.
Begini, saya atau Shuib tak pernah keluarkan dia daripada Sepah. Mula-mula saya yang tarik diri. Bila saya cakap begitu, tiba-tiba Shuib pula kata dia pun nak tarik diri. Saya terkejut sebab Shuib pun tak pernah cakap apa-apa sebelum itu. Saya buat pun bersebab. Saya juga tak ada hak untuk menentukan perpecahan kumpulan ini.
Alasan Jep keluar?
Semuanya sebab saya fikir kerja. Bagi saya, selepas tiga tahun bersama Sepah, inilah masa terbaik untuk saya membawa haluan sendiri dan serius membina karier. Kalau tak serius, macam mana saya nak cari pendapatan? Apa saya nak makan? Jadi saya kena utamakan diri sendiri.
Jep ni orang yang pentingkan dirilah? Maknanya, Jep cuba cakap, ada di kalangan anggota Sepah yang tak serius berkerja, begitu?
Saya memang kena pentingkan diri sebab inilah satu-satunya mata pencarian saya. Saya dah tak ada kerja lain dah. Jadi saya perlu menjaganya dengan baik. Bagi saya, kalau nak kerja, kerja. Ini tak ada kena-mengena dengan isu yang kata saya dan Mamat bergaduh dan sebagainya.
Atau ada perkara yang Sepah sorokkan daripada pengetahuan media tentang perpecahan ini? Mana tahu bukan?
Tak ada agenda lain. Memang kami fikir soal kerjaya.
Kalau tak boleh bersama sebagai Sepah, kenapa perlu tubuhkan kumpulan Sepahtu pula? Mencurigakanlah.
Kami dah buat Sepahtu dah lama dah. Kami ikat kontrak dengan MW Entertainment dan Sheikh Qalam Records tapi tempoh kontrak kami tak boleh beritahu. Sepahtu ni ibarat kasut kiri dan kanan. Kedua-duanya saling memerlukan. Namun kami tak pernah halang kalau tawaran secara individu datang. Itu masing-masinglah, tapi kami akan bergerak bersama. Sepahtu ini diwujudkan sebab saya dan Shuib komited dengan kerja. Kami tak mahu kejadian lama berulang.
Bagaimana pula dengan Shuib? Kenapa sekarang mengaku memang nak tarik diri dari Sepah?
Macam Jep, saya juga fikir tentang periuk nasi. Saya tak nak perkara-perkara yang bukan berkaitan kerja mengganggu kerjaya saya. Saya pun terperanjat bila Jep kata nak keluar pada awalnya sebab dia tak beritahu apa-apa pun. Saya tarik diri pun bukan kerana gaduh dengan Mamat. Hubungan kami okey. Tapi tak ada jodoh dengan Sepah, nak buat macam mana.
Macam mana agaknya kamu bertiga akan bekerjasama nanti dalam filem Sepah The Movie? Iyalah hubungan sebagai sahabat tu bagaikan dah retak katanya.
Kami tak ada masalah berlakon bersama. Iyalah, kami pun dah lama kenal, berkawan dari kecil, jadi rasanya kami tak ada masalah..

No comments:

Post a Comment